De nieuwe leider

De leider van de toekomst stelt tussendoelen

De traditionele “baas” was alleen maar op eindresultaten gericht, de oude MBO-stijl. Met het coachen op tussendoelen ben je de nieuwe leider, de leider van de toekomst omdat medewerkers hun inspanningen, talenten en ambitie centraal staan.

Wie de weg beheerst, bereikt vanzelf het doel. In management termen spreek je dan over empowerment en situationeel leidinggeven. In de dagelijkse praktijk betekent dit medewerkers succesvol maken. Als je als Leider van de Toekomst deze definitie als leidraad hebt, dan overtreffen je medewerkers zichzelf. 

Dit bereik je door de tip: door de weg te beheersen met tussendoelen bereik je het einddoel vanzelf!

Visie op leiderschap van Hans Verheijke

Je bent als leidinggevende succesvol als je medewerker succesvol is. Het investeren in de ontwikkeling van medewerkers is dus de beste investering die een leidinggevende kan doen. In managementtermen uitgedrukt: faciliterend leidinggeven door “management by coaching”.

Succesvolle leiders moeten proactief en flexibel zijn om op veranderingen te kunnen anticiperen en medewerkers kunnen motiveren om samen te werken. Voeg daar “gepassioneerd voorbeeldgedrag” aan toe, en je herkent
De Leider Van De Toekomst.

Bekijk ook